Een simpele manier om wat af te vallen is je vetverbranding verhogen. Op die manier verlies je vet zonder op een dieet te gaan. Want wie wil er nu eigenlijk op dieet?

Wil jij snel afvallen zonder dieet? In dit artikel geef ik je simpele 6 tips die je direct kunt toepassen. Deze tips zorgen ervoor dat jouw vetverbranding wordt verhoogd en je op een makkelijke manier kunt afvallen!

1. Drink veel water

Water is goed voor je. Dat weet eigenlijk iedereen. Maar water helpt ook om je vetverbranding op gang te krijgen. Door een glas water te drinken wordt jouw metabolisme voor ongeveer een uur met ongeveer 25% verhoogd. Een hele makkelijke manier om je vetverbranding een boost te geven!

Een goede reden dus om gedurende de dag regelmatig een glas water te drinken!3

2. Eet minder simpele en meer complexe koolhydraten

Simpele koolhydraten zoals witbrood, gebak en koekjes zijn eigenlijk hetzelfde als suiker. Ze hebben namelijk niet meer de vezels en andere voedingsstoffen die de opname van de suiker vertragen.

Vervang daarom alle simpele koolhydraten door complexe koolhydraten zoals bijvoorbeeld volkoren producten. Volkoren producten bevatten meer vezels en andere voedingsstoffen die de opname van de suiker vertragen. Hierdoor ben je na een maaltijd langer voldaan en heb je geen last van een piek in je suikerspiegel.

Kies als je een tussendoortje neemt ook voor een gezond tussendoortje voor afvallen met complexe koolhydraten zoals groente, fruit of noten!

3. Eet rustig en kauw voldoende bij iedere hap

Neem bij iedere maaltijd de tijd om rustig te eten. Kauw ook iedere hap voldoende. Op die manier heeft je lichaam de tijd om alle signalen vanuit de maag te verwerken en een seintje te geven aan de hersenen dat je voldoende hebt gegeten. Op die manier zal je nooit teveel eten en kun je goed afvallen!

4. Sporten

Sporten is een hele goede manier om je vetverbranding een boost te geven. En spieropbouwende sporten in het bijzonder.

Spieropbouwende sporten zijn sporten waarbij je spiermassa opbouwt. Hierbij moet je denken aan bijvoorbeeld: krachttraining, oefeningen doen of roeien.

Bij deze sporten bouw je spiermassa op en deze spiermassa heeft onderhoud nodig. Het zorgt er dus voor dat je elke dag meer energie verbruikt!

Het maakt niet zoveel uit hoe je je spieren traint. Je kunt op een sportschool gaan sporten. Hier hebben ze alle apparaten om je spieren te trainen: gewichten, apparaten en concept 2 roeitrainers om te roeien! En als je bij een budget sportschool gaat hoeft het niet eens veel te kosten!

Geen zin om op de sportschool te sporten? Je kunt natuurlijk ook een goede spinningfiets kopen en thuis je helemaal kapot fietsen!

4. Neem een eiwitrijk ontbijt

Neem altijd een goed ontbijt met flink wat eiwitten zoals een omelet. Dit geeft je spieren in de ochtend voldoende brandstof na een nacht van rust. Ook geven de eiwitten in de eieren je een vol en voldaan gevoel en zal het langer duren voordat je weer honger hebt!

5. Drink regelmatig een kopje zwarte koffie

De cafeïne in koffie geeft je vetverbranding een flinke boost. Drink daarom af en toe een kopje koffie. Drink de koffie wel zwart. Melk en suiker veranderen het gezonde drankje in een ongezonde. Laat de melk en suiker voor wat het is en na een paar kopjes weet je de smaak van zwarte koffie zeker te waarderen!

Met de zes simpele tips in dit artikel weet ik zeker dat jouw vetverbranding een kickstart krijgt. Hopelijk heb je er iets aan!

Categorieën: Afvallen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *