Alles over afvallen, persoonlijke doelen en ervaringen

Ziekenhuisdieet en hoe ik hiermee hard de mist in ging!

Ziekenhuisdieet en hoe ik hiermee hard de mist in ging!

Nu dacht ik met het ziekenhuisdieet toch echt het beste dieet in handen te hebben. Ik ben met dit dieet begonnen omdat je er snel mee kan afvallen. Maar ook omdat je alle voeding in dit dieet in de winkel mag halen. Eindelijk na het Cambridge dieet weer echt voedsel. En dan ook nog eens vet gaan verbranden. De naam ziekenhuisdieet klinkt in eerste instantie ook wel goed. De naam ziekenhuis bij een dieet wekt namelijk direct vertrouwen. Bij mij wel in ieder geval! En toen ben ik ermee begonnen. Hoe mis kan je het hebben als je een dieet kiest alleen gebaseerd op naam of naamsbekendheid. Laat ik jullie allemaal even waarschuwen, dit zegt niks. Een dieet is zo goed als zijn inhoud! Je kan nog zoveel marketing er tegenaan gooien, als dit niet klopt werkt het niet. En het kan zelfs de situatie verergeren. Ik heb met dit dieet dan ook geen goede ervaringen. Dat moge duidelijk zijn. Ik ga jullie meer laten zien van het dieet, ook de goede kanten maar ook zeker de redenen waarom je nooit met dit dieet zou moeten beginnen.

Wat is het ziekenhuisdieet dan precies?

Het ziekenhuisdieet is ook echt een dieet dat uit ziekenhuizen komt. Het is een dieet dat intern gebruikt wordt om mensen te ondersteunen bij gewichtsverlies. Dit “snelle” dieet is bedoeld voor patiënten die echt binnen een bepaalde periode moeten afvallen. De samenhang met het betreffende dieet heeft te maken met een optimale voorbereiding van een ingreep. Je kan je dus voorstellen dat wanneer er snel moet worden afgevallen gegrepen wordt naar extremen. En dan komen we al vrij snel uit bij methodes die som averechts werken.

Te weinig calorieën zorgt voor vasthouden van vetten

Je moet het zo zien. Met het ziekenhuisdieet krijg je enorm weinig calorieën binnen. Je lichaam gaat zich hierop aanpassen door vetten te sparen. Deze energie sparende modus zorgt ervoor dat je vetten gaat vasthouden en niet gaat afvallen. Je lichaam schakelt zich dus om jou in tijden van schaarste te voorzien van opgeslagen buffers. Deze buffers kunnen dan weer onder andere ingezet worden voor energie!

Door het ziekenhuisdieet te volgen kan je snel een paar kilo afvallen, als doel voor een ingreep. Maar de resultaten zijn beperkt en tijdelijk. Goed voor een dergelijke situatie, maar slecht als je echt flink wat kilo’s wilt afvallen met blijvende resultaten. Veel mensen vallen dan ook maar in beperkte mate af, haken af vanwege klachten of komen na het dieet weer aan. En dat is natuurlijk enorm balen, want je steekt er tijd, geld en energie in om snel af te vallen!

Uiteindelijk verkeerde manier van afvallen

Door schade en schande wordt je wijs. Ik ben dan met dit dieet ook goed op me plaat gegaan. Je komt er op een gegeven moment achter wat wel en niet werkt. Het ziekenhuisdieet werkt dus echt niet. Ja, een paar kilo afvallen maar dat is ook alles. Na een paar maanden was al het resultaat weg en had ik zelfs een doorschieter naar een nog zwaarder gewicht. Als je 1 dieet niet moet gaan volgen is het deze wel.

Moeilijk te volgen, niet lekker en geen blijvende resultaten

Het is ook moeilijk te volgen en het eten valt tegen. Het allemaal maar erg karig en veel is hetzelfde. Geen variatie maakt het snel saai en de motivatie sijpelt weg. Met variatie blijft het een ongezond dieet gezien de kleine hoeveelheden die je maar mag eten. De resultaten zijn dus maar tijdelijk en gaat aan alle doelen die je stelt voorbij.

Resultaten met dit crash dieet…

Dit is een crash dieet. Ik ben er in een bijna 3 maanden tijd een 12,5 kilo uit kunnen persen. Maar het gaat je zo tegen staan dat je er snel mee wilt stoppen. Ik heb het nog lang uitgehouden. Verder voelde ik me behoorlijk zwak en had ik weinig energie tijdens het dieet. De resultaten gaan ook best langzaam als ik het nu vergelijk met bijvoorbeeld het koolhydraatarm dieet, waarmee je slim met koolhydraten om gaat. Na stoppen weer snel aankomen maakte me kwaad. De resultaten die ik dus heb behaald waren sneller weg dan dat ik ze afviel. Het is dan ook echt niet de moeite waard om op zo een manier tijdelijk af te vallen.

Het ziekenhuisdieet is een afrader!

Als je afvallen serieus neemt is het ziekenhuisdieet absoluut een afrader. Het heeft tijdelijk effect, is ongezond voor je en zeer lastig en moeilijk te volgen. Je kan beter niet aan dit dieet beginnen. Zo bespaar je jezelf een hoop tijd welke je beter kan steken in wel een goed dieet. Let er ook bij andere diëten op dat wanneer ze hetzelfde karakter hebben als het ziekenhuisdieet vaak niet werken. Dit zijn de zogenaamde crash dieet methodes. Ze staan er vaak om bekend niet te werken bij het afvallen! Dit dieet in ieder geval ook niet.

Mijn overweldigende succes met het koolhydraatarm dieet!

Mijn overweldigende succes met het koolhydraatarm dieet!

Het dieet waar ik op dit moment mee bezig ben is het koolhydraatarm dieet en dat bevalt me prima! Ik moet zeggen dat dit voorlopig echt bij uitstek de beste manier is om af te vallen. Het leuke is dat het eigenlijk vrij simpel te volgen valt. Door wat praktische aanpassingen met de juiste kennis en recepten gaat het afvallen snel. Ik ben er zelf ook een beetje verrast door, want meestal verwacht je dat het moeilijk gaat. Nu gaat het natuurlijk niet vanzelf. Maar als je de kennis, recepten met motivatie toepast valt het eigenlijk best mee. De recepten zijn slim opgebouwd en zijn dus koolhydraatarm, maar wel lekker! Het is denk ik ook een kwestie van de juiste kennis, sterke hulpmiddelen en even een kleine aanpassing. Hiermee boek je wel grootse resultaten. Zonder al te veel poespas ben ik hier nog steeds mee bezig en val ik elke week weer een paar kilo af! Ik ga er dan ook mee door totdat ik mijn streefgewicht bereik. Daarna zal ik het hiermee ook goed op peil kunnen houden.

Eindelijk een dieet dat werkt

Ik ben erg blij dat ik met het koolhydraatarm dieet nu op een redelijk snelle manier afval. Ik heb namelijk al een paar andere diëten achter de rug die een stuk minder waren. Ik kan dan ook beamen dat dit dieet werkt. Ik ben niet de enige want als ik er wat meer over lees zijn de reacties 9 van de 10 keer positief. Ik ga met volharding door met vet verbranden.

Waarom ben ik zo tevreden met het koolhydraatarm dieet?

Op de eerst plaats moet ik dan toch zeggen dat ik nooit dacht dat het relatief makkelijk kon. Bij diëten heb ik altijd het gevoel dat ik me mentaal moet voorbereiden. Je weet namelijk dat je niet alles mag eten en moet minderen. Met de start van het koolhydraatarm dieet had ik diezelfde gedachte. Tot mijn verbazing vroeg ik me dan ook echt af of ik dit allemaal wel mag eten. De recepten zijn namelijk lekker en dan denk je al gauw, klopt dit wel? Je aanname is namelijk dat je min of meer op rantsoen moet. Nu zijn de hoeveelheden wel minder en beter verdeeld, maar krijgt niet echt honger. Niet meer dan je normaal wel eens hebt. Je past jouw voedingspatroon dus slim aan en neemt verdeeld wel wat minder, maar niet dat het erg stoort.

De resultaten met dit dieet

De resultaten zijn erg goed. Ik ben op dit moment nog steeds volop bezig. Hiermee val ik 2 tot 2,5 kilo per week af. Hopelijk blijft dit zo en kan ik zo door gaan met snel afvallen. Ben zeer tevreden over deze resultaten per week. Het voelt goed en heb dan ook het idee dat dit de beste manier is om vet te verbranden.

De positieve kanten van dit dieet

Uiteraard zijn de positieve kanten de snelle manier van afvallen. Je valt met dit dieet tot 2,5 kilo per week af. Verder ben ik zeer te spreken over wat je mag eten in dit dieet. De recepten zijn lekker en de hoeveelheden genoeg om me geen hongergevoel te bezorgen. Wat je eet is over het algemeen gezond. Het bestaat namelijk uit veel gevarieerde gerechten. Het is niet zo dat je bepaalde dingen echt mist in dit dieet. Althans, naar mijn weten niet. De prijs is nog het mooiste, dit dieet heeft me zeer weinig gekost. Ook al is het een bijzaak, want ik heb er alles voor over om op een goed gewicht te komen. Het is toch iets waar ik wel blij mee ben. Bij andere diëten was dit namelijk wel anders.

De negatieve kanten van dit dieet

Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Mis alleen de suikers die een stuk minder aanwezig zijn. Maar die zal je met elk dieet standaard moeten inleveren. Suikers en koolhydraten zijn lekker, maar teveel is niet goed voor je gewicht. Hier zal je niet alleen bij dit dieet maar altijd flink in moeten minderen wil je afvallen.

Zou ik het koolhydraatarm dieet aanbevelen?

Ik kan dit dieet dan ook zeker aanbevelen! Naar mijn idee is dit de beste manier om snel iets te doen tegen overgewicht. Het voelt compleet aan en ik wordt er ook wijzer van. En het is goed te doen. Allemaal factoren die het voor mij de beste oplossing maken. Afvallen is nooit echt makkelijk, maar ik kan met het koolhydraatarm dieet maar weinig hinder ondervinden.

Mijn Cambridge dieet review + bevindingen over dit dieet!

Mijn Cambridge dieet review + bevindingen over dit dieet!

De Cambridge dieet methode heb ik gekozen omdat bekend in de oren klinkt. Zonder eigenlijk al teveel van het dieet vooraf te weten ben ik er mee begonnen. Je zou denken dat een dieet met zoveel naam dan ook wel een goede methode is. Er wordt veel over gesproken en het is een kant en klaar dieet. Hieronder kun je meer lezen over het Cambridge dieet en wat mijn persoonlijk ervaringen zijn met dit dieet.

Korte uitleg over het Cambridge dieet

Het Cambridge dieet bestaat voornamelijk uit kant en klare producten. Er zitten ook veel shakes bij waar je wel van moet houden. De producten moeten wel voldoende voedingsstoffen bevatten. Hiermee zou je dus voldoende hebben om er op een redelijk gezonde manier mee af te vallen. Verder is het dieet wel erg duur. Je moet dan over een goed gevulde portemonnee beschikken om het te volgen. Ik heb hier wel eens een klein beetje tegen aan gehikt. Echter ben ik er toch met volle overtuiging mee door gegaan. Als je wilt afvallen moet er immers wat voor over hebben.

Wat is mijn ervaring met het Cambridge dieet?

Ik ging er met veel plezier in maar de beginfase was wel erg moeilijk. Ik kreeg al snel honger en dit is geen pretje. Normaal ga je op deze momenten gewoon eten en verdwijnt dit gevoel weer. Bij het Cambridge dieet kan je dat niet zomaar doen. Dus dan maar volhouden met alle vervelende hongermomenten van dien. De smaken van de producten zijn op zich wel goed. Toch mis je wel heel vaak gewoon lekker eten. Dan bedoel ik niet altijd eten dat niet goed voor je is. Maar ook lekkere gezonden gerechten met een lekker stukje vlees naar keuze. Erg lastige start dus maar je gaat toch maar door.

De resultaten na een paar weken…

Uiteindelijk merkte ik wel vrij snel resultaat met dit dieet. Ik de eerst paar weken ben ik er dan ook redelijk snel een aantal kilo mee afgevallen. Dit vond ik al heel wat, want dit was me nooit eerder gelukt. Toch moet ik wel benadrukken dat je echt het gevoel hebt dat je niks mag. Met name de lage hoeveelheden eten vallen erg zwaar. Later ben ik er dan ook achter gekomen dat dit helemaal niet gezond is. Ook kan het in het ergste geval verkeerd werken en houd je lichaam juist vet vast.

Na een maand het dieet te hebben gebruikt

Naast dat ik er wel wat mee afviel stagneerde het een beetje in week 4, maar de moeilijkheidsgraad van het dieet leek wel te stijgen. Ik begon wat meer klachten te krijgen in de vorm van hoofdpijn, soms een beetje misselijk en het hongergevoel leek wel langer aan te houden. Dit zijn geen ideale omstandigheden om mee af te vallen. Het voelde ook niet supergezond meer. Ik heb dan ook met veel pijn moeten stoppen, want ik had er graag mee doorgegaan. Zeker omdat ik al wat resultaat gezien had met het Cambridge dieet. Ik heb een paar keer overwogen om door te gaan, maar de uitbreiding in klachten bepaalde dat ik ermee moest stoppen.

Belangrijke zaken die je moet weten bij het volgen van dit dieet

Het is niet een dieet voor iedereen. Ben je echt tot heel erg veel bereid, dan kan je er wel mee afvallen. Ik ben er in totaal bijna kilo mee afgevallen. Ik moet er wel bij vertellen dat daar 1-2 kilo gewichtsverlies van overbleef. De rest is er weer aangekomen en vrij snel ook nog eens. Dit komt natuurlijk omdat ik er vroegtijdig mee gestopt ben. Maar het is denk ik ook wel een voorbode voor als je wel na langere tijd stopt. De kans dat je weer snel aankomt is dus zeker aanwezig, wat het extra lastig maakt.

Je gaat honger krijgen

Honger treed erg snel op. Had wel verwacht dat je honger kon krijgen maar het viel met het Cambridge dieet wel erg zwaar. Ik heb nog nooit zo’n honger gehad. Hier moet je dus rekening mee houden wil je dit dieet gaan volgen.

Ontbrekende kennis en kans op gewichtstoename

Ik had verder ook het gevoel dat ik alles zomaar aangereikt kreeg en niet erg veel kennis opdeed met dit dieet. Dat alles geregeld is en je alleen maar de producten hoeft te gebruiken is erg makkelijk. Ik vind het zelf echter wel fijn als je ook iets meer leert over hoe het werkt en waarom je nou juist gaat afvallen. Na het dieet is het dan ook moeilijk om je streefgewicht vast te houden. Je mist immers alle producten uit het dieet.

Veel verhalen over verschillende gezondheidsproblemen

Naast de vervelende klachten die ik kreeg tijdens het volgens van dit dieet is er meer. Nadat ik er al mee gestopt was las ik ook mensen die er serieuze problemen mee hebben. Hierbij moet je denken aan ziekenhuisopnames en andere gezondheidsklachten. Ik was eerst beduusd maar probeerde het nog een beetje te relativeren. Toch klinkt het wel ernstig en dat is het ook! Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het bij mijn niet dusdanig erg was. Ik was daarbij natuurlijk wel allang gestopt. Het is in ieder geval een feitje die aangeeft dat het dieet niet erg gezond voor je is.

Zou ik dit dieet aanbevelen?

Nu ik mijn kennis heb uitgebreid en momenteel goed bezig ben beveel ik het Cambridge dieet zeker niet aan. Daarbij komen dan de verhalen van meerdere gebruikers die tegenvallende resultaten ervaren. De gezondheidsvragen zijn ook direct een rood signaal. Ook gaat het hier om een erg karig dieet en deze staan er dan ook bekend om niet erg goed te zijn als je wilt afvallen.

Heb jij een gezond gewicht? BMI uitrekenen geeft inzicht!

Heb jij een gezond gewicht? BMI uitrekenen geeft inzicht!

Op de vraag of jij zelf een gezond gewicht hebt kun je het best nagaan wat je BMI is. De BMI wat staat voor Body Mass Index is een maatstaf om te bepalen of je op een gezond gewicht zit. Vaak weet je dit zelf ook wel en als er meer dan 10 kilo af moet is dat wel duidelijk. Toch kan het zijn dat je twijfelt en puur uit gezondheidsoverwegingen je BMI wilt berekenen. Je kan dan je BMI uitrekenen met een BMI meter op het internet.

Er zijn een paar uitzonderingen waarin je volgens de BMI te zwaar bent maar er toch niet dik uit ziet. Mensen die veel sporten, specifiek aan krachttraining doen en bodybuilder zijn hebben vaak een zwaarder gewicht. Dat heeft te maken met het feit dat spieren zwaarder wegen dan vet. Je kan er in dit soort gevallen mooi en atletisch uit zien en volgens de meter te zwaar zijn. Doordat je veel spieren hebt valt dit dus op deze manier te verklaren. Je zal in deze gevallen minder druk kunnen maken over je BMI uitslag.

BMI uitrekenen: Ben ik echt te zwaar of lijkt het maar zo?

Vrouwen hebben over het algemeen iets meer vet dan mannen. En een beetje meer vet is ook echt niet altijd erg. Toch zijn er veel vrouwen maar ook mannen die er vanaf willen of echt te zwaar zijn. Dit kan zelfs oplopen tot Obesitas en zware gezondheidsklachten. Dit wil je natuurlijk niet en je wilt ook genieten van een mooi figuur. BMI uitrekenen is daarom in veel gevallen erg handig. Heb je overgewicht of weet je al dat je af wilt vallen, dan zou je deze stap ook kunnen overslaan.

Afvallen voor sport of om een andere reden

Iedereen heeft andere doelen voor afvallen. Bodybuilders willen vaak een zo laag mogelijk vetpercentage ontwikkelen. Voor bodybuilders die met wedstrijden meedoen moet dit zelfs heel laag liggen. Alles voor het goud! Maar de meeste mensen willen er gewoon beter uitzien en gezonder voelen. Dit zijn er nog meer dan je denkt en het is daarom ook een flink probleem. Verder heb je ook nog een enorm groot deel die veel te zwaar is en absoluut moet afvallen. Dit is dan naast een mooi lichaam ook noodzakelijk om gezonder te worden. Een goed dieet is dan ook zeer belangrijk om dit probleem aan te pakken. Als je eenmaal op een goed gewicht zit zal je hier met de kennis uit dit dieet ook op blijven. Verder kun je hier nog wat tips lezen die je wellicht ook kunnen helpen je behaalde streefgewicht te behouden.

Bereken je BMI en kom erachter of je overgewicht hebt

Je BMI uitrekenen is niet al te moeilijk. Je vult geslacht, lengte en gewicht in en krijgt al vrij snel een uitslag over je gewicht. Je kan hier een BMI meter vinden!

Zorg ervoor dat je slim gaat afvallen met een goed dieet

Als je dan een dieet gaat volgen doe het dan goed. Ik kan uit ervaring spreken dat een goed dieet waarin slim om wordt gegaan met wat je eet, de hoeveelheid en het gemak de beste zijn.

Verander je leven op meerdere positieve vlakken!

Het is niet alleen maar een mooi slank figuur wat in het verschiet ligt. Ook mentaal krijg je een boost! Veel mensen ervaren meer zelfvertrouwen, voelen zich veel energieker en krijgen een beter seksleven. Je gezondheid wordt sterk verhoogt, iets wat veel mensen nog wel eens een beetje als bijzaak zien bij het afvallen. Dit staat natuurlijk altijd voorop! Met deze insteek zal je met een prachtig figuur, mentaal een boost krijgen en veel gezonder worden.

Ik wil snel afvallen: Mijn doel om 25 kilo vet te verbranden!

Ik wil snel afvallen: Mijn doel om 25 kilo vet te verbranden!

Mijn strijd tegen overgewicht en beginnen met afvallen is van start! Momenteel ben ik goed op weg en is er al zo’n 12 kilo af. Er is dus nog steeds werk aan de winkel. Na er totaal klaar mee te zijn heb ik besloten er nu eens echt mee bezig te gaan en me te verdiepen in afvallen. Ik heb weleens eerder geprobeerd om snel af te vallen. Dit heeft uiteindelijk niet gezorgd voor de gewenste resultaten. Je gaat toch weer te veel en verkeerd eten. Maar ook tijdgebrek is soms een lastig onderdeel. Je moet namelijk wel tijd maken om eraan te werken. Het meest ideale is dan ook als je een dieet redelijk makkelijk kan volgen. Momenteel heb ik al een paar diëten achter de rug en ben ik bezig met het koolhydraatarm dieet. Dit werkt voor mij echt heel erg goed. Na een beetje onderzoek las ik dat er heel veel mensen flink baat bij hebben. Reden voor mij om ermee te starten. Het gaat erg goed en ik moet zeggen, het wordt steeds makkelijker. Met name het begin is even een kleine omschakeling maar het gaat al snel er goed. Ik ben er dan ook heel erg blij mee! Ik deel op deze website mijn ervaringen met iedereen die ook wil afvallen. Op deze manier kan ik mijn steentje dan ook bijdragen en andere helpen. Juist omdat ik nu op de goede weg zit kan ik een helpende hand zijn voor anderen. De diëten die ik heb gevolgd bij het afvallen komen dan ook uitgebreid ter sprake.

Mijn persoonlijke verhaal over dik zijn…

Het is voor een groot deel gewoon een kwestie van verkeerd en teveel eten. Elk pondje gaat door het mondje gaat dan ook voor het grootste deel op. Er bestaat een kans dat je aanleg hebt. En over het algemeen hebben vrouwen sowieso al wat meer vet. Toch is wat je eet ook belangrijk. Veel van mijn eten bestond vaak uit lekkere maar verkeerde dingen. Veel suikers en vetten, want deze zijn natuurlijk erg lekker. Maar daar merk je later de gevolgen van. Je wordt steeds dikker en wilt afvallen. Maar dan is het wel een lange weg te gaan. Als je in mijn geval 25 kilo wilt afvallen en liever nog wat meer dan is een goede aanpak echt nodig. Je hoort vaak mensen praten over nadelen van bepaalde diëten. Zoals het crash dieet wat vaak tijdelijk werkt en waar je later weer van aankomt. Door je een beetje te verdiepen en de juiste motivatie en wil om af te vallen kom je er uiteindelijk wel. Met name de juiste kennis is erg belangrijk. Ik ben zelf nu goed bezig en deel daarom ook graag mijn ervaringen zodat fouten die ik heb gemaakt kunnen worden overgeslagen. Zo begin je direct op de juiste manier met snel afvallen!

Welke dieet ga ik volgen?

Ik heb er al een paar achter de rug waarmee ik dus uiteindelijk gestopt ben. Dit vanwege de tegenvallende resultaten. Op dit moment ben ik dus bezig met het koolhydraatarm dieet. Dit gaat erg goed en hier ga ik dan ook mee door. Het leuke is, dat het zelfs een stuk minder duur is dan de andere diëten die ik heb geprobeerd. De beste manier om af te vallen is dus echt niet altijd de duurste. Je kan alles lezen over mijn bevindingen in andere berichten.

Mijn persoonlijke bevindingen met afvallen

Ik ga bekende diëten behandelen en mijn ervaringen hierbij delen. Ook algemene kennis over afvallen komt aan de orde. Dingen waar je op moet letten, voor en tegens + dingen die je juist wel moet doen om snel af te vallen. Gezondheid staat overigens altijd centraal!

Doelen die ik wil behalen

Mijn doel is 25 kilo afvallen en ben nu dus al bijna op de helft. Als ik de 25 kilo ben afgevallen ga ik misschien voor het mooie nog door met een 5 kilo extra afvallen. Verder wil ik met het schrijven van artikelen andere graag helpen. Door dit te doen kan ik andere helpen met hun strijd tegen overgewicht. En is het een steuntje in de rug om nu eens echt serieus te gaan afvallen.

Adviezen

De adviezen die ik hier geef bestaan uit mijn opgedane kennis over afvallen alsmede mijn eigen persoonlijk ervaringen. Hopelijk hebben jullie er wat aan. Ik ben nu in ieder geval eindelijk op de juiste manier bezig.